E-post markedsføring

markedsføring på
e-post 

Å administrere bedriftens samfunn på sosiale medier er en viktig og svært lønnsom aktivitet når det utføres på en korrekt måte.

e-post som kanal er i utivkling

Det er mange som påstår at markedsføring på e.post er dødt, men vi mener dette er vanlig misforståelse i den digitale markedsføringsverdenen. Vi ser at e-postmarkedsføring er langt fra dødt.

Når du mottar en ny vennesforespørsel på Facebook eller en ny følger på Twitter, vil disse kraftige plattformene varsle på e-post i tillegg til meldinger gjennom mobilapplikasjoner. hvis du så forestiller deg hvor mye tid du bruker online hver dag, er det en god sjanse for at du gjennom dagen vil bruke tid på å sjekke og jobbe med e-post fra sosiale medier. Det er ingen tvil om at e-postmarkedsføring og dens rolle har endret seg, og når det gjelder å bruke denne kanalen til å markedsføre virksomheten din er den riktige gjennomføringen absolutt nøkkelen til å lykkes.

 

ting å vite om markedsføring på e-post

E-postmarkedsføring er en av de eldste former for digital markedsføring. Men ettersom teknologien har utviklet seg, har e-postmarkedsføring også forandret seg. Hvis du vurderer bruk av e-postmarkedsføring for din bedrift, bør du huske på følgende:

 

  • Andelen som åpner e-post fra kampanjer blir lavere og lavere. Det er vanlig å prise denne andelen til ca 20% . (Det er sannsynligvis bare 1 av 5 personer som vil åpne en messeutsendt e-post) 
  • Av de som åpner din e-post, er det sannsynlig at 15 % klikke på en oppfordring til handling (som f.eks. å klikke på en lenke). Det tilsvarer bare 3 personer av hundre som du sendte en e-post til. 
  • E-postmeldinger som brukes som en del av en bredere kampanje, er mye mer effektive. Eksempler på dette er distribusjon av en e-bøker eller dokumenter.
  • E-post som pleier nye eller eksisterende kunder er mer populært og får større andel klikk, spesielt dersom informativt innhold deles. 
  • Markedsføring til e-postlister tilbyr unike muligheter til å utnytte kontaktdatabasen ved å integrere disse i sosiale medier, som Facebook, Twitter og Linkedin. 

kontakt Oss

 

Fyll ut skjemaet så svarer vi fortløpende.